söndag 26 februari 2012

Gääääsp!

Så var årets Oscarsgala överstökad och jag åkte mot hemmet klockan 06.50, precis i tid för att väcka Christer till jobbet med outhärdligt käckt morgonhumör.


Orkar med snabbsammanfattning nu av de övergripande intrycken, återkommer senare.


1) The Artist tog storslam. Den var bra, men borde INTE ha fått pris för bästa film, tyckte jag. Inte heller borde Jean DuJardin fått Best Actor, den skulle ha gått till Gary Oldman.


2) Jag tippade 10 pris av 20 rätt och kom på delad tredje plats. Lina, vår vinnare hade 15 rätt.


3) Cameron Diaz klänning var en av mina klänningsfavoriter, Christopher Plummer och Christian Bale bäst klädda män och Angelina Jolie måste fan skaffa hjälp för sin ätstörning.


4) Meryl Streeps tal var bäst och roligast. 


5) Bästa utländska film gick välförtjänt till Iranska A separation.


6) The Bridesmaids samlade skådisar var de roligaste presentatörerna.


Till the Lovely Ladies på Oscarsvakan:


Mariah - tack, tack, tack för arrangemanget
Ida - Sov gott då, lilla smultronblomman
Lina - nästa år slår jag dig. Kanske.
Linda - "Be brave! Be brave!" You Cumberbitch you.


Nu måste jag ta en tupplur.

10 kommentarer:

  1. Jag SOMNADE!!! Har inte sett The Artist, men ska! Läcker 40-tals Look à likefilm, me like :-)
    Gwyneth Paltrow var tjusigast i vitt, Natalie Portman vackrast i enkelt rött, SÖTAST o min favorit var Michelle o även hon i rött! Cameron HOW COOL, hon var läckrast! Kul att mina favoritfilmer fick Oscars också, Woody Allen för orginalmanus o The Decsendant för manus! Nu ska jag kolla vidare... Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!

    Nä, jag såg tyvärr inte Oscarsgalan!

    Hittade dej via FB :)

    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du går verkligen all in på oscarsgalan :D
    Jag nöjer med rapporterna o bilderna i pressen. Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  4. Ja alltså Angelina...

    På vissa portaler slås det upp stort somligas bevakning av galan. Den har ju du kunnat stå för tycker jag. =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men då måste man vara gift med annan Köpingsbo, nyss utflyttad till USA. Jag betackar mig.

      Radera
  5. Jag håller så mycket med dig, Åsa, i ovanstående analys och tycke. Och det var så himlans trevligt att ha dig med! Ny tradition, methinkest.
    Fast jag tror minsann att du förskönade din krysslycka lite, och därmed även min (så egentligen borde jag väl hålla tyst). Vi Cumberbitchar kom på delad fjärde, och därmed sista, plats. Med 10 av 24, inte 20, rätt. Ida förvärrade istället sitt resultat och fick för sig att det var 32 röster lagda... Kanske var vi liiite trötta.
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, jag kan inte räkna i vanliga fall heller :-D!

      Radera
  6. Vilken rolig idé att samlas och titta tillsammans. Jag tycker det var super duktigt att ha 10 rätt!! Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  7. Ambitiöst. Tack för rapporten :)Kram Asta

    SvaraRadera
  8. Tack själv! Var jättekul att ha dig där! :) Hoppas du fick sova gott sen...
    Kramkram

    SvaraRadera