måndag 12 mars 2012

Urmakare hitåt!

Ärligt talat, borde man inte få sjukskriva sig för tjall på den interna klockan? Min går helt fel just nu. Jag vet inte vad jag ska göra.

Normalt brukar jag, när som helst på dygnet kunna gissa tiden på någon minut när. Om jag vaknar till på natten så kan jag känna efter och tänka: "Aha, 05.47, då kan jag snooza lite." Ända sedan jag var barn och hade en alldeles särskilt otrevlig väckarklocka så har jag alltid satt mig upp en minut innan klockan ringer för att stänga av den.

Men nu, nu vet jag inte. Jag lyckas inte pricka in det. Jag speedar eller laggar. Först låg jag i morse och trodde att klockan var mer än den var och kunde inte somna om. Sedan somnade jag om alldeles för bra och vaknade av klockradion (som låter som ett brandlarm).

Är det någon som har förslag på åtgärd?

Nytt batteri?

Och var ska det i så fall insättas?

Är jag kanske laddningsbar?

11 kommentarer:

  1. FUBAR, ha ha. Ja jag vet hur det är. Jag har också en sån där förmåga att veta vad klockan är men idag.... halv nio väckte klockfan mig och jag var stendöd.

    Nej ur led är tiden, helt klart. Jag skyller på månen.

    SvaraRadera
  2. Haha, så kan det gå ;) Hoppas det gick bra ändå..kram/Diana

    SvaraRadera
  3. Jag har också en inbyggd klocka. Säkert ett resultat av att i snart 39 år vägrat att ha nån på armen. Däremot vet jag inte vad det är för datum. Störande.
    SV: Nej, sjukgymnaster går INTE till sjukgymnaster. Och ABSOLUT inte till naprapater eller kiropraktorer! Ungefär som att min man byggläraren inte gärna gör om hemma. Eller som att mammas man som jobbar i gruva och säljer grus inte tar hem ett lass för att dölja all granulering. Osv, osv. Men fan vad ont jag har!

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha! Bäst att sluta vara ego och hjälpa andra helt och hållet kanske?
    Eller bara sluta överanalysera, ähum.

    SvaraRadera
  5. Tja, den metoden funkar ju bra för män så...

    SvaraRadera
  6. Det var en knackig klocka du har. Du får väl reklamera den på Ur o Penn eller nåt.

    SvaraRadera
  7. Ha ha, sket ut ett snöre. Ja jag minns det. Kattjävlar.

    SvaraRadera
  8. Ur led är tiden... Jag är också som du, vaknar innan väckarklockan. Fast när jag har barnen hos mig så behövs det ingen klocka, Storasyster vaknar så perfekt 05.30! Tråtts att vi kan få sova i ungefär en och en halv timme till på morgonen.... :(
    Kanske du synkar till dig med sommartids-eländet?

    SvaraRadera
  9. Om du hittar en lösning får du gärna tipsa mig!

    SvaraRadera
  10. Haha, ja vad gör man?! Själv har jag också haft jättesvårt att sova sista tiden. Det kanske är vårens fel.
    Hur som helst, jag gillar verkligen din nya blogg! Den är så fin! Jag fundrar själv på att byta.

    SvaraRadera
  11. Nope, sorry. Har ingen aning.. Jag sover nästan aldrig dessvärre.. Kram

    SvaraRadera