fredag 24 februari 2012

400 gram nyheter

I morse plockade jag upp Dagens Nyheter ur postlådan på väg till dagis och lade tidningen i passagerarsätet. Hela vägen fram och tillbaka låg den där och småputtrade: "Mhm, här har du allmänbildning och nutidsanalys att hämta. Vänta du bara tills du kommer hem!"


Det är speciellt att få 400g tidning i brevlådan. Det känns gediget. Det känns som om man erhållit litteratur. 


Det är egentligen det enda som papperstidningsmedia har att ta till. Papperstidningar kan aldrig vara snabbast. Aldrig lättast att ta till sig. Inte billigast.


Det enda som finns kvar är den ingående analysen och reflektionerna. Tidningens patos. Man vill känna sig intelligent och medveten när man köper en tidning. Sedan kan man läsa Aftonbladet på nätet i smyg om man har installerat adblock och om man vill ha världsläget lite snabbt sammanfattat.


Åh, sedan har Dagens Nyheter väldigt bra kamin-tändarpapper också. Ytterligare ett plus.

10 kommentarer:

  1. Men vad tusan, har du också lämnat Amelia eller kör du dubbelt?

    Hittade dig gjorde jag iallafall!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hittade dej...!
    Håller ni alla på o flyttar nu?
    Verkar att vara lite konstig hela amelia sidan nu....JAg finns ju här på blogspot redan:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har här inne .
    Jag skrev till amelia och frågade vad dom håller på med.
    Dom svarade direkt.
    Att det skulle bli som det varit förut fast bättre.

    Jag är glad att jag inte tappade bort dig vännen.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  4. Tack, vänner! Tills vidare bloggar jag bara här. Det har blivit massavhopp från Ameliaportalen, eftersom de som vanligt bara prioriterar VIP-bloggarna och skiter i de övriga.

    SvaraRadera
  5. Välkommen till blogger! Minns att jag tyckte att det var tufft att lämna Amelia! Men det försvann fort! Känns inte lika instängt och INGA LISTOR och reklam! =) Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej då Amelia! Skönt att slippa reklamen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, Carina! Skönt att ha dig kvar som läsare hur som helst. :-)

      Radera
    2. Självklart hänger jag med! Jag är din egen personliga stalker ;-)

      Radera
  7. Ja framför allt så har man nåt att tända i spisen med.

    Men en papperstidning är alltid en papperstidning. Känslan kan man inte byta ut.

    SvaraRadera
  8. Gulliga du!
    Precis sådär känner jag också för dagstidningar (nja inte aftonbladet och sådana då men.. du förstår)
    Sedan älskar jag böcker! Du ska se hur bildad jag ser ut om du besöker mej någon gång! Kul med en ny blogg, den har jag lagt under favoriter nu. Ska bara läsa ikapp!

    Hej hopp!
    Just like a cat

    SvaraRadera