lördag 14 juni 2014

Sommartraditioner

Vissa traditioner är oumbärliga varje sommar. För somliga är det att bada i sjöar - det är inte jätteviktigt för mig. Inte att dansa kring midsommarstången heller. Att äta måltider utomhus, däremot är ganska stort och viktigt. Och att ta långa promenader sent, sent på natten runt midsommar och lyssna till alla djuren och fåglarna.

På samma sätt tar jag alltid in en bukett till den här vasen när pionerna börjar blomma:

















Här är årets version.

Sedan finns det traditioner man uppskattar mindre. Idag har jag legat på knä och rensat ogräs, till exempel. Och precis som första året, inom den första kvartens rensning, blir jag biten i bröstet av en rödmyra. Och när jag säger bröstet, ja, då menar jag verkligen i ett bröst. Det högra.














Den traditionen tror jag att jag kommer att försöka avstyra hädanefter.

1 kommentar:

  1. Tycker du gör HELT rätt i att avstyra den traditionen. Men vad lustigt att vi har det här med promenaderna gemensamt. Älskar det.

    Kram

    SvaraRadera