torsdag 14 juni 2012

Lämpliga metoder:

Låt oss bara konstatera att jag har kommit på en hel rad nya metoder för att helt glömma bort att man har PMS.

Till exempel kan man ha säsongspremiär på bokcaféet. Som vanligt sa vi till oss själva att: "I år måste det väl plana ut i alla fall!" och som vanligt visade det sig att vi hade nytt besöksrekord för en öppningsdag. Folk gillar fika och böcker. Så enkelt är det. Och de gillar gott fika och billiga böcker ännu mer.



Sedan idag tyckte jag att jag skulle ta ett krafttag med något i trädgården, och bestämde mig för att skotta bort tre gigantiska högar (en med sand, en med grus och en med sten) från gårdsplan. För hand. Det tog fyra timmar att skotta bort två. 

Ja, så kom min man hem och sa "åh, vad bra att du fixade de där, de hade jag tänkt ta bort med traktorn annars."

Jo, men inte ska vi slita på nya traktorn, liksom... 

Jag går och lägger mig. Läser er i morgon.

2 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i - att du lägger dig. Efter allt skottande.. Stackare! Men kul med cafét! Får nog ta och hälsa på!! Bara för att!!! *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha..... du fick motion iaf o det är bra botemedel mot PMS :)
    Ha en skön fredag!!

    SvaraRadera