söndag 17 juni 2012

Temat för dagen...

...är färg. Det har vi bestämt, jag och barnen. Utanför pissar syndafloden ner, så vi håller oss inne. Yngste sonen har tagit på sig en röd-gul-orange peruk och ser ut som ett penntroll för att motverka gråvädret, och jag håller på att måla bakstyckena i stora bokhyllan samtidigt som jag tar ut och dammar 1 000 000 böcker.

Sedan har jag också gett upp hoppet om min off-white soffa som idag ska färgas mörkgrå. Lagom skitig färg som inte kommer att visa spår av lortiga barnfingrar eller kattassar. Önska mig lycka till, där.

Det var fantastiska färger på himlen igår natt också. Men fukten hängde i luften och jag fick inte en enda bild jag var helt nöjd med. Otroliga dimmslöjor över hela bygden. Men skam den som ger sig. Jag ska ut och fånga midsommarmystik på bild igen, bara det blir uppehåll några nätter.


4 kommentarer:

  1. Här öser det också ner. Tycker bilden är jättefin. Ha en bra dag. Kram, Helena

    SvaraRadera
  2. Färg, det är ett bra tema! Och älvdans är inte det lättaste att fånga på bild...

    SvaraRadera
  3. Vilket fint foto! Ser fram emot fler.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tycker allt du lyckats bra med fotona!! Mystiken finns där! *ler* Så det blir till att färga om soffan? Nåväl, det blir ju till en snygg färg.. Det tyckte jag var duktigt förresten..

    Kram

    SvaraRadera