lördag 28 juli 2012

Danny Boyle, Danny boy och Danny Bhoy

Låt mig bara gissa vad Danny Boyle sade när OS-kommittén frågade vad han skulle göra om han fick fria händer att göra vad han vill under öppningscermonin - jag tror han sade:
"Först vill jag visa att det borde ha varit jag som regisserade Sagan om Ringen, och sedan vill jag släppa Drottningen från en helikopter tillsammans med James Bond."

Lite otippat att de skulle säga ja. Men jag gillade det.

Synd bara att jag inte kan låta bli att grina så fort jag hör en gossesopran sjunga "Oh Danny boy". Jag måste ha varit irländsk i ett tidigare liv.

Till sist fick jag veta att min favoritståuppkomiker (tack Linda!) kommer till Stockholm 7-8 september och uppträder på Raw. Måste verkligen försöka ta mig iväg och se Danny Bhoy live.

4 kommentarer:

  1. Alltså, nu undrar jag om jag kanske missade nått när jag inte tittade på invigningen....

    SvaraRadera
  2. Samma här vad gäller Danny Boy. Jag blev också tårögd. Irland... ja det dras dit som fan här också.

    Och jag sa till Pluto när industrialismens skorstenar restes igår hur Tolkien förbannade förbränningsmotorn osv och "ser du likheterna till Isengård?".

    Ja jävlar.

    SvaraRadera
  3. Sv: Javisst men hur lätt är det inte att dra nåt över huve't i detta väder o sen tänker man sig inte för utan stolpar ut på nåt ärende o inser att man kan ha halva arslet till beskådan :D

    SvaraRadera
  4. Njaaa.. Rycks med i det pampiga vemodet. Men på Irland regnar det än mer än här.. Isch..

    För övrigt skall jag spana in Danny Bhoy mer. Kanske lika bra som Eddie Izzard?

    SvaraRadera