tisdag 10 juli 2012

Små, små ledtrådar...

Rätt gissat - en ironisk rubrik igen. Det är ingen måtta på hur cynismerna rullar ur munnen på mig just nu. jag får skärpa ttill mig till i morgon, då det är dags att vara lite trevlig mot folk igen.

Hur som helst, jag har ju följt en länk igen. Då får man raskt bloggmaterial. Den här länken gick till en psykologisida där man fick 6 klara tecken på att killen INTE gillade en.

Håller ni i er? Här är de:

1) Han pratar om sitt ex hela tiden.
2) Han säger att han inte är redo för ett förhållande
3) Han kastar sig huvudstupa in i förhållandet
4) Han har inte frågat om ni ska göra något tillsammans
5) Han låter dig aldrig titta i hans telefon eller Facebook
6) Han ger dig inte pirr i magen

Efter punkt sex hade jag dragit iväg i någon sorts mumlande dialog där jag undrade vilket urbota dumt kvinns som lyckades intala sig själv att killen verkligen VAR kär i henne med sådana ledtrådar uppenbara... Men vi ser väl alla det vi vill se.

Sedan lugnade jag ner mig och bestämde mig för att att skriva en motsatslista - här är de 6 tecken som jag destillerat fram under mina 38 år på att killen VERKLIGEN gillar dig.

1) Han verkar alltid finnas i närheten av där du är. Om du så är på knyppelkurs, så vips dyker han upp.
2) Han kommer ihåg vad du har sagt även om det bara är i förbigående. Har du sagt att du tar mjölk i kaffet så kommer en intresserad kille aldrig att ge dig kaffet svart.
3) Han gör något snällt för din vän, eller underlättar i ditt jobb, eller köper fyrtio par strumpor från din idrottsförening - bara för att det kommer att göra dig glad (går i vänkretsen under namnet Prins på Vit Häst - Syndromet).
4) Han rör alltid vid dig utan att för den skull tafsa. För att det inte går att låta bli.
5) Han försöker lära sig mer om dina intressen även om de verkar extremt främmande. Jag har sett män med överlycklig min sitta igenom fransk surrealistisk film, bara för chansen att få dela livet med den utvalda.
6) Han tittar alltid på dig. Rakt på dig. Han kanske tittar bort om du möter hans blick direkt, men tjuvkika nästa gång du kan... japp.

Vad säger ni omåttligt kloka läsare av denna blogg? Håller ni med?

5 kommentarer:

  1. Jag blev förvirrad av den första listan... Han är inte redo för ett förhållande men kastar sig huvudstupa in i det? Ja, ja, jag gissar att det räcker med ett av tecknen, man behöver inte pricka av dem alla innan man är säker på att det nog inte är någon idé... För mig skulle det räcka med den sista punkten, inget pirr = inget att ha. Men sin facebook och telefon får han gärna ha i fred, vad ska jag dit och kolla för?

    Nä, din lista kändes mer rejäl!

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med dig! Både gällande den hittade och den påhittade listan.

    SvaraRadera
  3. Vilken psykolog kom på den där listan....måste ha varit en smart en.

    Din lista var bättre. Challe han började helt plötsligt hänga i stallet och hjälpte till med både hölassning och red. Han skulle sluta med golfen med och börja med häst. Såp blev det aldrig.

    Tack för din kommentar hos mig förresten. Kram!

    SvaraRadera
  4. *skrattar* GAPSKRATTAR - sådana listor är verkligen min humor.. Eller sådan frågespalter... Gillar din lista mycket bättre. Även om den verkligen inte stämde i mitt fall.. *ler*

    Hoppas du får chans att odla din cyniska ådra fler gånger..

    Kramar

    SvaraRadera