måndag 23 juli 2012

Omstart på dagen, tack!

Ni vet, på studentspex, när man improviserat en sketch så långt det går - och det inte är roligt längre - då kan man begära omstart. Så får spexarna chansen att ta det hela åt ett annat håll och göra något bättre.

Jag skulle härmed vilja begära omstart av veckan, tack. Omedelbart! Av följande skäl:

- Det läcker dagvatten in i vår dyra, nya och fel-jävla-grävda avloppsbrunn, vilket leder till att det ständigt blir stopp i avloppet ut från diskbänken.

- x-boxen visar röd ring. För dem som inte vet vad detta betyder:






















- Jag cyklade en extralång runda pga excessiv grillning i helgen och har nu ett skavsår där man strängt taget inte behöver ha skavsår...

- Det regnar och blåser halvstorm ute.

- Katterna vi passar åt farmor och farfar har lyckats bajsa ordentligt, regelbundet och rikligt. På hallgolvet varenda gång. Jag har bytt och bytt och bytt i lådorna, men inte hjälper det.

- Jag har inte vikt tvätt på två dagar och nu straffar det sig.

På grund av det dåliga vädret satt jag och byggde lego med pojkarna en stund på eftermiddagen. Efter ett tag insåg jag att jag hade byggt mig själv en liten semesterö i lego med stuga, soldäck och utedass, och placerat ut en massa hajar runt ön så inga obehöriga tillträder utan att jag först kommer och hämtar dem i min harpunförsedda legobåt.

Man behöver ju inte vara Freud direkt...

Nåja, dags för en hard reboot och sedan friska nya tag. Häpp, jävla häpp!

4 kommentarer:

  1. aj,aj, aj. Du kunde ha det bättre va? hoppas att det inte blir måndag hela veckan iallafall.

    SvaraRadera
  2. Ja tack. Jag startar också gärna om det här skiten.

    SvaraRadera
  3. Låter som om du skulle behöva åka till din legoö en stund...

    SvaraRadera
  4. Hmmm... låter sådär detta... Men förstår att du måste vara helt slut. Och behöver att få åka till en ö. Ensam. Och reboota.

    SvaraRadera