torsdag 5 juli 2012

livet härmar konsten

Här får ni en liten bildgåta av mig - Svaret ska bli titeln på en klassisk film


































Flera ledtrådar:

Amerikansk film från 1958 med Paul Newman (they don't make'em like that anymore) och Elisabeth Taylor.


Hur gick det med kattfan, då? Efter en hel halvtimmes ynkligt "miiiiip-miiiiip-miiiip":ande hämtade jag en stege och en tvättkorg, klättrade upp och höll fram korgen och sa:
"Hoppa i, annars får du bo på taket hädanefter".

De förstår visst vad man säger. Om tonen är den rätta.

7 kommentarer:

  1. Cat on a hot tin roof, så klart :)
    Hälsar Linda, filmnörd hon också. Dock ej publicerad.

    SvaraRadera
  2. Katt på hett plåttak... Som jag alltid blandade ihop med en Katherine Hepburn film där hon har nån stor katt som husdjur och som jag aldrig kommer ihåg vad den heter. Inte alls samma genre, jag vet... Varför tar de sig upp och sen inte ner, var är deras överlevnadsinstinkt?

    SvaraRadera
  3. Katt på hett plåttak!

    Underbar bild! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Till och med jag innan jag såg svaren kunde lista ut att det va katt på hett plåttak.
    Sv: jo jag satt längst fram och alla andra bakom mig. Därav smög jag fram min iPhone och skrev. Höll på att somna så...

    SvaraRadera
  5. Ja den filmen har jag icke sett. Bra att katten kom tillrätta.

    SvaraRadera
  6. *ler* Jodå - filmgåtan löst. Däremot undrar jag lite över kattens gåta: varför den tar sig upp på ställen den inte kan ta sig ner ifrån?

    Kram

    SvaraRadera