tisdag 15 maj 2012

Fru Fartfyllds listutmaning

Svar på utmaningen från Fru Fartfylld - frågor att besvara:

Vilken årstid gillar du bäst?
 Tidig höst, gärna september. Allt känns energiskt och friskt och moget.

Låt oss säga att du får vara med i det där kändisprogrammet på trean där två kändisar delar hem (hus i skärgården) i ett dygn. Vilken kändis vill du bo med där?

Hmmm... Alexander Skarsgård }:-P  Nej, jag tror jag skulle trivas ihop med Markoolio av någon konstig anledning.

Vilket är ditt drömresmål?
 Irland och Skottland just nu. Jag lyckas aldrig ta mig ur London...

Vilken talang skulle du helst vilja ha?
Ooooh, svårt... Det skulle vara kul att vara sådär übermusikalisk att man kan plocka upp vilket instrument som helst och bara börja spela Månskenssonaten. Visst, jag kan hålla ton och läsa noter, men det sträcker sig inte SÅ mycket längre.

Favoritprogram på tv just nu?
Tvådelat. Dött lopp mellan Game of Thrones och The Big Bang Theory. Gissar att detta faktum har gått alla spårlöst förbi...

Hur tror du att andra människor uppfattar dig?
Som snäll och arbetssam. (ganska menlöst) Har jag tur så verkar jag smart.

Vilken människa står dig närmast här i livet?
Måste jag svara en människa så är det min man. Men egentligen så delar han plats med mina två söner, kanske till och med kommer på andra plats. Barnen har ju trots allt bott på insidan av mig och delat system med mig.

Vilken är din absoluta favoritaffär?
Helt omöjligt att svara på efter nästan ett års shoppingförbud. Jag handlar oftast på Willys i alla fall.

Ditt bästa Traderafynd, ha ha ha!
Eftersom e-bay och Tradera är samma företag så kan jag lätt svara på den. Min rosa minitelefon från Hong-Kong som jag råkade sitta sönder.

Nämn en turistattraktion/ställe i Sverige du skulle vilja besöka!
Vi ska börja besöka Naturhistoriska muséet med pojkarna i sommar. Och titta på dinousaurier!


Vilket är ditt favoritordsspråk/motto?
"Everything counts." Jag tror på att göra bokslut i mitt liv allt emellanåt och väga bra mot dåligt, plus mot minus och komma fram till hur det egentligen står till med mig som människa.

Tack för listan! Återkommer med en egen omgång frågor att skicka vidare.

3 kommentarer:

  1. Markoolio tror jag oxå är bra. Enkel och trevlig, det skulle funka! Höst, me too! Och Naturhistoriska är kanonbra, dit åker vi alltid med ungarna när vi är i Stockholm, de vill inte gå därifrån!

    SvaraRadera
  2. Kul läsning!
    Själv skulle jag nog välja Martin Stenmark att bo med. Tror han är en toppenkille!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du svarade på frågorna! Skoja att läsa dina svar. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera