tisdag 22 maj 2012

Om du googlar Google?

Vad händer då? Just den frasen: "Vad händer om du googlar Google?" är ett stående skämt hemma och kommer från ett avsnitt av The IT-crowd. Brittisk serie om Jen, marknadsföringstjejen som blir chef för företagets IT-avdelning med supernördarna Moss och Roy. Eftersom hon låtsas kunna teknikbiten utan att ens kunna starta sin laptop så blir hon konstant utsatt för skämt. Som detta:

När Jen försöker varna ledningsgruppen för att Googla google, eftersom det kan ha sönder Internet.

Att jag över huvud taget skriver om Google idag, beror förstås på att det företaget nu köpt Motorola för en Gazalion-stjärnstopp-dollar. Ett steg närmare världsdomination. Och de är fortfarande ute efter att köpa upp Facebook.

Vänta bara.

Om tre, fyra år byter de namn till Skynet. Och sedan kommer Terminatorerna...


4 kommentarer:

  1. Oh no!
    Är de elaka som V-ödlorna på 80-talet? Kommer de att ta över allt?
    Roliga klipp!

    SvaraRadera
  2. Hua, skräckscenarior! Och inte längre bara Microsoft som söker världsherravälde...

    SvaraRadera
  3. Ajdå! Farligt det där!

    *skrattar* inser att min kommentar till förra inlägget var väl skitnödigt. Ber om ursäkt för det!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, jag älskar IT-Crowd och har fått med mig T i detta beroende. Jen's karaktär är störtskön, känner ibland lite igen mig när jag sitter på IT möten oc inte har en aning om vad de pratar om. =)

    SvaraRadera