lördag 19 maj 2012

Sött och surt

Frågan är hur man går från Wonder woman till skurkärring under loppet av samma dag? Det är tydligen ingen omöjlighet i mina barns ögon i alla fall. De har fantasi. På morgonen, när vi gjorde en tidig start i trädgården och rensade ogräs, så kom en av pojkarna fram till mig:

-Mamma, Wonder Woman börjar bli gammal. Hon går med käpp och hennes skinn har blivit alldeles skrynkligt. Och hennes armband har rostat.
"Stackars Wonder Woman", sympatiserade jag i mitt huvud. "Tänk vilken åldersfixering det till och med är i superhjältevärlden...det är väl ingen som säger till Mr. Fantastic att han borde färga håret..."
-Ho-ho!! Mamma! Så, vi har kommit fram till att du ska vara nya Wonder Woman.

Inte illa, tänkte jag och var ganska nöjd med att få vara Wonder Woman och inte Wonder Womans mamma.


Sedan på eftermiddagen ville nästa pojke framföra sina åsikter:

-Så här är det: Pappa är familjens uppfinnare, B. är familjens vetenskapsman och jag är familjens magiker! sade han.
-Åh, vad är jag då? frågade jag nyfiket.
-Du är familjens städerska. För du städar jämt.

Men vad bra då.


4 kommentarer:

  1. HA! Wonderwoman my ass. =D Men om du är en kombo av dem så är det väl för att du lyckas trolla bort allt skräp.

    Fan vad dåligt.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ungar har förmågan att verkligen ta ner en på jorden! Men jag är verkligen WonderWoman, jag gick en gång på maskerad som henne....

    SvaraRadera
  3. Av barn o dårar får man höra sanningen... :)
    Jo, jag vet det åsa men det är så svårt... Visst, jag har känt honom i snart 5 år o vi har haft väldigt/vansinnigt kul oxå men oxå mycket strul o svek, han var ingen lätt man att vara tillsammans med. Nu hade han äntligen fått den ron i kroppen att bara vara, att njuta av livet o oss å det känns så överjävligt jävligt att vi inte fick den chansen att få ett bra liv ihop.
    Det känns som ett hån faktiskt..
    Ha en bra dag o tack för dina ord..

    SvaraRadera
  4. i јust wгote out a rеally long idea but а php mistake appeaгеd and i lοst it all!


    Τaκe a lоok at my blog cheap fashion

    SvaraRadera