måndag 13 oktober 2014

Fly och fäkta

De senaste dagarna har jag tittat runt på en hel massa (rätt deprimerande) sidor på nätet med titlar som "Fit after 40" och dylikt. Deprimerande kanske just för att alla understryker den stora mängd tid det tar för att uppnå resultat i denna vittrande kropp man nu besitter. Och tid - ja, där kan man börja snacka om bristvara.

Men så packade jag upp pojkarnas skolväskor och i dem låg det en lapp om olika höstlovsaktiviteter som erbjuds i staden. Och en aktivitet väckte hela familjens intresse: fäktning.

Där kände jag för första gången sedan jag fick min högt älskade cykel för fyra år sedan att jag faktiskt ville prova på en ny sport. Och kanske kan det här vara en som passar mig? Den involverar svärd, kräver explosiva, viga ben och ett starkt fokus.

Mycket hänger förstås på hur tränarna är. Fäktmästaren i vår stad har suttit i olympiska kommittén i fäktning, men det är iofs något som inte hindrar en från att vara ett rent arsle. Så där reserverar jag mitt omdöme tills vidare.

Men prova ska vi. Om två veckor.









2 kommentarer:

  1. Min son är lite sugen på att börja fäktas, ser fram emot ditt omdöme om hur det är!

    SvaraRadera
  2. Aha!! Se där! Kul att testa något nytt. Jag funderar på judo som mina killar håller på med.

    Kram

    SvaraRadera