onsdag 29 oktober 2014

Rån av olika slag

Vissa saker känns för mig mer rätt som personalvård än andra. Idag funkade det speciellt bra, eftersom hela styrkan var bjuden på afternoon tea på ett café inne i Sala som heter Schelins. Och de hade dukat upp en buffé som inte lät skämmas för sig.


















Så jag åt smörgåsar med bortskurna kanter, scones med clotted cream och hemgjord lemon curd, biskvier, mandel och kokoskakor, citronlöv och brownies. Medan jag proppade munnen full så jämförde jag med vårt eget älskade bokcafé och kom fram till att medan deras saker var elegantare så har våra definitivt mer smak. Den buffén ser ni nedanför, så jag får skryta lite...



















Lustigt nog - eller kanske inte så lustigt, så pågick samtidigt detta femton meter bort:















Bankrån och bombhot. Av ett Nordea-kontor. Vi satt ungefär därborta där polisbil två står. Nu tror jag inte att det är frågan om en riktig bomb, och om den visar sig vara riktig så är det svårt att få till ordentlig sprängkraft. Men om det nu hade varit så att hela gatan sprängts i en miljon småbitar, så hoppas jag ju att min familj hade hittat tröst i det faktum att jag lämnat jordelivet medan jag gjorde något jag verkligen gillade.

Som att äta minirulltårta med hallonsylt.

2 kommentarer:

  1. Rån på olika sätt... Vi hade ett fik i stan förr som hade Afternoom Tea som after work på fredagar, det passade mig perfekt. Men de blev en restaurang istället så då slutade de med världens bästa after work...

    SvaraRadera
  2. Verkligen rån på olika sätt... Hoppas du har en fin helg.

    Kram

    SvaraRadera