söndag 23 december 2012

Rim utan reson

Med anledning av julafton,
jag tänkte ta en timma
Att sätta mig att i min blogg
om den tjugotredje rimma.

Hur har vi det i huset,
sådär dagen före?
Jo jag förstås berätta
att ena katten redan ätit snöre    (lugn, det har redan "kommit ut". Det var rött.)

Annars är läget rätt lugnt,
vi har inte varit mer på akuten.
Knack, knack och ta i trä
för julen är ju inte slut än.

Det ha slagits in paket "en masse"
med pappersåtgång så stor,
att vi kommer att få plantera många träd
i vår, det är vad jag tror              (klimatkompenserad jul?)

Och maten? Ja, det är väl bäst
att jag några köttbullar rullar.
Samt på yngste sonens uppmaning
kör en ny omgång lussebullar          (men annars är det lugnt)

Maken har tagit äldste sonen
för att handla inne i stan'
Sen ska de åka skidor
under vad som är kvar av dan              (10 minuter??)

Ikväll har jag förstås en dejt,
med en filmvärldens gigant.
Fanny och Alexander på dan före dan
+ Åsa är absolut sant!

I morgon blir en bloggfri dag,
med datorn avstängd i detta hus
Så till er alla önskar jag:
en jul med värme, kramar och mycket ljus!


4 kommentarer:

  1. "Hör nu på så ska du få höra nånting!" Fanny och Alexander... ha ha.

    God jul på er också. =)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en riktigt God Jul, så hörs vi senare under helgen!

    SvaraRadera
  3. Men oj så roligt och bra du rimmar!
    Jag önskar dig en god jul!
    Kram

    SvaraRadera