måndag 24 december 2012

Stora Lekdagen

Pssst! Detta inlägg skrivs i smyg - eftersom juldagen av tradition i vårt hus (och förmodligen i några år till framöver) är Stora Lekdagen. Alltså den dag på året då vuxna inte får göra något annat än att:

a) leka med barnen med deras nya leksaker eller andra lekar man inte haft tid att göra under hösten.

b) servera mat och fika, men bara sådant som är gott.

...så jag måste inom kort slå igen locket på laptopen och titta på när store sonen bygger Ninjago-lego med beundrande tillrop.

Tittar in till er andra bloggare i eftermiddag, för vi har också lovat (och gjort) starta multiplayerfunktionen på Minecraft och då kommer vi vuxna förmodligen att reduceras till vanlig bakgrundsdistraktion under någon timme.

I övrigt vill jag bara säga att:

1) Jan Guillou fortfarande skriver i samma stil som Nora Roberts och jag tycker det är ganska ljuvligt med tanke på hans machorykte (läser Dandy)

2) Jag har fått alldeles för dyra längdskidor i julklapp och förväntas nu åka regelbundet på dem. Jag har kluvna känslor inför detta.

3) Det är vääääldigt mycket snö och väldigt "juligt" i mälardalen.

Hörs sen!

6 kommentarer:

  1. Haha, typ tvingad att åka eftersom du fått sååååååå dyra skidor :D
    Ha en skön juldag !!

    SvaraRadera
  2. Ååååååå längdskidor. Det har jag velat ha i 100 år. Men lek nu då. Själv ska jag... öhhh, siyta vid datorn/soffan/bordet.

    SvaraRadera
  3. :) Blir glad när jag läser dig! Låter mysigt.
    Ungefär så som jag skulle vilja ha det, men det verkar alltid sluta med bråk barnen i mellan och ingen vill fika samtidigt, så det får jag göra själv....
    NJUT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men herregud, mina bråkar ju också... de får slåss till vi är klara och sedan på det igen :-D

      Radera
  4. *ler* Tänk - jag hade lite samma reaktioner när jag läst färdigt "Brobyggarna" - han förvånar mig alltemellanåt, den gode Guillou..

    Mina killar och jag har spelat Just Dance 4 på PS3.. Mellan moffandet av godis och annat onyttigt..

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, vi gjorde hela vår jul till en sån helg! Spelade spel, åt godis och tacos... Härligt!

    SvaraRadera