lördag 15 december 2012

Ta lördagen i nackskinnet

Jag får ingen ordning på min lördag! Och nu är det becksvart ute. Jag antar att det inte finns så mycket tid kvar att vinka på för att reda ut sammanhangen.

Det blev förstås en del oväntade omplaneringar. När jag kom hem från bokcaféets glöggkväll igår hade yngste sonen haft (vad som misstänkt vara) ett till njurstensanfall. I morse fick jag alltså äran att tappa upp grumligt morgonkiss och transportera till barnakuten i grannstaden för provtagning.

Eftersom barnet (återigen) var piggt och feberfritt så behövde han i alla fall inte följa med och hänga på akuten i okänt antal timmar.

Jag fick alltså köra runt själv med mina urinrör.

Och sedan tappade jag förståndet helt och tänkte vara "effektiv" och svänga in på monster-köp-området i utkanten av samma stad och "bara handla de sista julklapparna".

Vilken idiot man är...
















Jag tycks ha tappat min julstämning i trängseln.

Om någon hittar den, inträngd under en hylla på Rusta, till exempel, darrande i panikångest - ring mig, va. Eller skicka den på posten.

Jag går inte ut mer idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar