torsdag 26 december 2013

Googlandet går runt i ring...

Nu misstänker jag att det helt enkelt finns för mycket text av mig svävande runt på nätet. Den blogg jag skrev i under ett ganska långt tag på Amelias bloggportal existerar ju inte längre i någon nätupplaga även om jag sparat en del av texterna därifrån på vår egen server. Kanske ska man säga tack och lov, där? Någonstans efter de första 500 inläggen börjar man tappa lite av det här med diskretion och privatliv och gliiiiider mer och mer nerför den slippery slope-en tills man plötsligt sitter och bloggar öppet om sitt och bekantas sexliv utan att använda pseudonymer.

Anyway.

Annandagen (som i vårt hus som vanligt föregåtts av Stora Lekdagen) har gått åt till att sortera saker och rensa ut gamla prylar för att få plats med de nya. Det verkar inte spela någon roll hur ofta vi kommer överens om att vi inte behöver en endaste pryl till, efter jul så står vi där igen med nya surfplattor och sodastreamers och har allmänt dåligt västvärldssamvete.

Jag hittade i rensandet en bok som jag ska använda inom kort, en guide till sällskapslivet år 1879 av den fiktiva baronessan DuFresne. Och jag har ännu inte hittat några ledtrådar till vem denna fiktiva baronessa egentligen var. Så, jag bestämde mig för att googla namnet. De flesta träffarna gick till tradera-liknande siter där man kunde köpa boken. Ingen hjälp där. Men så dök det upp en bloggträff på namnet.

"Fint!" tänkte jag och klickade för att läsa på och lära mig mer.

Det var bara det att jag kom hit:
http://bblat.se/start/1.876076-bokbloggen 

Och, nej, därifrån fick jag av förklarliga skäl inte så mycket hjälp.

Men jag insåg att jag nog måste pdf:a det blogginnehållet också, innan det försvinner. Jag läste inläggsrubrikerna och har endast en vag aning om vad det är för text som skvalpar runt där.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det kanske bor en katt inom dig? För katter håller långsamt men målmedvetet på att ta över internet...

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Jahapp!! Så kan det gå.. Men nu blev jag nyfiken.. Kram

    SvaraRadera