lördag 21 december 2013

Rimmar vilt

I morgon ska vi ha ett julklappsbyte med bokcafégänget, och jag hade lyckats förtränga att vi förutom att ge julklappar anonymt också ska rimma på dem. Så det gör jag nu. Tack och lov så är faktiskt språk "my thing" och nu är klapparna klara. Även makens som outsource-ade sitt rimmande. Han dammsög istället, så jag tyckte på det hela taget att det var ett bra byte. Jag kan ju tyvärr inte avslöja rimmen jag hittat på till julklappsbytet (anonymt, ni vet!) men jag tänkte så här: här följer en lista på tidigare års "årets julklapp" hämtad från prisjakt.nu - jag rimmar på ett par av dem istället! Bara för skojs skull, men låna gärna.

Listan:
1988 Bakmaskin
1989 Videokameran
1990 Woken
1991 CD-spelaren
1992 TV-spelet
1993 En doft (parfym)
1994 Mobiltelefonen
1995 CD-skivan
1996 Internetpaketet
1997 Det elektroniska husdjuret
1998 Dataspelet
1999 Boken
2000 DVD-spelaren
2001 Verktyget
2002 Kokboken
2003 Mössan
2004 Den platta tv:n
2005 Ett pokerset
2006 Ljudboken
2007 GPS-mottagaren
2008 En upplevelse
2009 Spikmattan
2010 Surfplattan
2011 Den färdigpackade matkassen
2012 Hörlurarna

 Vad sägs om ett rim på... 2003 års klapp - mössan

Från och med i år spelar det ingen roll,
om du har löss eller mjäll
eller är kal som en boll
eftersom jag är så snäll
har du nu full stil-koll

Okej, lite sådär. Men vi tar en till. Vad sägs om...ljudboken?

Du slipper glasögon på din näsa,
när du nya Guillou ska läsa.
Med denna i ditt öra,
kan du istället boken höra.

Äh, jag vet inte. Ett sista försök: matkassen

Om du är utarbetad, fantasilös eller bara lat
Slipper du nu bekymra dig om att välja mat.

Okej, den gränsade till elak istället! Bäst att stänga rimstugan för ikväll.




6 kommentarer:

  1. Bra där. Aldrig rimmat på paket. Pappa har gjort det ibland dock

    SvaraRadera
  2. Det enda jag behöver rimma på är pengar, för det är vad mina ungar önskar sig... Vilka kapitalister jag närt vid min barm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har jag ett på lager tills dess att mina gudbarn börjar önska sig cash: "Här får du en slant av en tant."

      Radera
    2. Jag tror mitt får bli så här:
      Här får du pengar från din mor
      Gud så tråkig du blev när du blev stor...

      Radera
  3. *skrattar* ÄLSKAR rimmet på matkassen! För det är precis sådan jag känner mig - lat!

    Ha det riktigt gott Åsa! Kram

    SvaraRadera