onsdag 16 april 2014

Bullerbyträdgården

Just nu älskar jag min trädgård vilt och passionerat. Fram i maj kommer detta att gå över. Då måste man klippa 3000m2 gräs och kanttrimma skiten ur sig. Och eftersom jag delar trädgård med min svärmor som dessutom ser fram emot att gå i pension till midsommar för att ha tid att "göra något med trädgården" så kommer jag vid det laget också att ha haft 480 stycken diskussioner om samma trädgård. Alla dessa kommer jag att ge mig i för gårdsfridens skull. Och alla planer som ska "underlätta skötseln" kommer i slutändan bara att leda till att det blir FLER rabatter att rensa. Nåja. Än så länge är det frid.

Jag utlovade bilder på min Bullerby-trädgård. Med tillägget att i den här Bullerbyn ligger det plastslangar, hinkar, Nerf-skott och sladdar till vattenpumpar överallt. Ignorera detta då det syns på någon bild.






2 kommentarer:

  1. Åhh, vilken charmig trädgård. Och så mysiga kattbilder! Här har inget kommit upp än, skönt tycker jag osom inte alls är någon trädgårdsfixare. Tänker ändå att jag ska försöka ta tag lite när det blir varmare, för trädgårdsarbete ska vara bra för att bota utmatningsdepression!

    SvaraRadera
  2. Gillar Bulerbyträdgårdar. Ogillar "finavillakvarterenordnadeträdgårdar" Synd att det är just en sådan vi har. Utan att ordna den.

    Kram

    SvaraRadera