torsdag 24 april 2014

Om du vill titta

Tydligen är jag inte ensam om att gilla kvasivetenskap om hur människor blir attraherade av varandra. Det är något som svt:s programdirektörer också gör. De har därför tagit in Henrik Fexeus som programledare till ett dejtingprogram där man på vetenskaplig väg ska välja partner. Kärlekskoden, heter det.















Bland annat ska det göras blindtest på lukter, kroppsrörelser mm. Kan bli kul! Länk till programinformation har ni här: http://www.svt.se/karlekskoden/ (det börjar i kväll)

Och länkar till mina egna inlägg om samma forskning finns bland annat här, här och här.

Det var allt för ikväll. God afton.

4 kommentarer:

  1. Det ska jag försöka kolla, jag har gillat hans program tidigare!

    SvaraRadera
  2. jag har kollar.......tyckte det var lite kul faktiskt...

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Japp, svtplay. Första programmet ligger ute nu.

      Radera