måndag 21 april 2014

Filmfestival och EU-miljoner

Nästa vecka- som då är den här veckan- kommer att bli komplicerad. Den har för få dagar och för få timmar för det som ska göras. Inget av det som händer är särskilt svårt eller tråkigt, men det är bara mycket som ska fungera.

Redan i morgon får jag reda på hur mycket som egentligen kommer att ske i den styrelse jag sitter med i och som delar ut EU-stöd till olika sorters projekt (före detta LEADER som från 2015 ska heta något annat). Efter månader och månader av byråkrati ska vi nu äntligen få veta hur vi kommer att kunna jobba och hur många miljoner vi får tilldelade oss att vidarefördela. Och sedan ska ju den gamla perioden utvärderas och stängas ner. Jag förväntar mig ett långt möte och en kväll där jag inte kommer att kunna göra något annat än detta och att sedan ramla i säng med huvudet fullt av paragrafer.

I mitt filmlärarjobb så ska vi på lördag ha kortfilmsvisning av elevernas filmer, och de ska sedan tävla om ett antal priser i god festivalanda. Där är det mycket kvar att göra och få ihop, men inga svåra saker. Just när det gäller evenemang så tror jag att jag förlorade förmågan att se sådant som svårt runt 2002, när jag inom loppet av tre månader först var projektledare för ett nordiskt mästerskap och sedan en utbildningsmässa direkt efter.

Men det är fortfarande en del att komma ihåg och ta reda på.



Här har ni några smygtittar på elevernas filmer: Legendsvision Tärna

















Själv har jag laddat för veckan genom att stå under ett träd och titta upp. Men så är det ett väldigt speciellt träd också. Nästan lite magiskt.
















Speciellt i skymningen.

1 kommentar:

  1. Wow, vilket träd! Sådana finns inte här hos oss, men jag blev ändå glad idag när jag kände den första aningens doft av utslagen poppel!

    SvaraRadera