torsdag 3 april 2014

Shut up, shut up, shut up!

Det är ju svårt för att inte säga omöjligt att förtränga att en stor och väldigt vuxen (gammal) födelsedag närmar sig när man kommer hem och hittar sådant här i brevlådan:
















Just det, lokaltidningen vill uppmärksamma denna stora födelsedag på familjesidorna.

Ja, detta ledde ju till ett mindre bryt där jag lade pannan mot köksbänken en stund och tänkte: "Inner peace! Inner peace!" Sedan vände jag mig surt till maken.
"Varför fick inte du ett sådant där kuvert inför din 40-årsdag?!"

Han svarade:

"Jo, förstår du! Kvinnor blir gamla när de är 40, men män blir ju inte det förrän de blir 50!"

Nu har han åkt till gymmet och jag överväger att byta lås på dörren tills han kommer tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, byt lås du, och släng ut hans kläder på gården! Grandiosa gester är alldeles för underskattade! Själv tackade jag nej till äran att få vara i tidningen när jag fyllde 50...

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahaha - han lever farligt din make. Jag är också ett fan av tydliga gester..

    Kram

    SvaraRadera