söndag 6 april 2014

En sån tur!

Jag minns ju att det fanns en tid då helgen innebar vila och rekreation. Sovmorgnar, lite träning, lite shopping, kanske en fest eller bio på kvällen. Så kommer jag ihåg det.

Den här helgen har vi:

Storhandlat
Tvättat 8 maskiner tvätt
Vårbrukat och därmed gjort av med diesel för 4 000:-
Servat traktorer
Bytt till sommardäck på två bilar
Tvättat sagda bilar
tvättat traktorerna
Tagit bort döda grenar från 3000m2 trädgård
Torkat lakan utomhus och bäddat rent
Vaktat gudson
Haft fikabesök x 2
Läst bokmanus
Skivcoachat
Fotat
Uppdaterat hemsidor
Gråtit blod över andra hemsidor som bara inte vill fungera
Sett film
Skjutsat barnen till kalas
Gjort affischer och reklammaterial
Handlat presenter till två födelsedagar
Varit på musikskolans öppet hus och provat instrument
Styrketränat och tagit långpromenader
Handlat snabbmat på Max
Lagat tacos, panerad rödspätta och fetaostbiffar (dock inte samtidigt)
och skickat böcker med medföljande fakturor

Så på det hela taget så är det väl tur att det är måndag i morgon så man får åka till ordinarie jobb och vila upp sig.

p.s. Vi har redan gullvivor i trädgården! Undrar hur länge man klarar sig från att klippa gräs...

Ja, jag vet att det är krokus på bilden! :-D Det var dem jag råkade ha kort på.

3 kommentarer:

  1. Jo, det heter ju "Helga vilodagen" ;)
    Ja, det är tur det finns jobb som man kan vila upp sig på :)
    Ha en skön VILSAM kväll !!

    SvaraRadera
  2. *skrattar* jamensedärja…. NÄSTAN som min helg - förutom det där med vårbruk och traktorer. Och jag här kanske inte så mycket LÄST manus som bråkat med mitt eget.. Nåväl - det som inte dödar, härdar.. ;)

    Kram

    SvaraRadera