söndag 27 april 2014

Hela vägen dit och tillbaka igen

Jo, jag vet att jag nämnde att det var filmfestival för eleverna igår och jag var konferencier - men ni får vänta på bilder eftersom vännen T. var vänlig nog att agera fotograf och jag väntar helst på hennes bilder. Jag brukar bli bra på dem. Lite fåfäng kan jag kanske få vara.

Istället har jag gjort något jag lovade redan förra året. Jag brukar ju säga att min standard-träningsrunda på cykel är som att cykla genom något hämtat ur sagan om ringen. Och jag lovade bildbevis. Så här kommer några, helt enkelt. Någon gång i sommar ska jag ta systemkamera med ordentligt objektiv med mig, men tills dess kanske ni ändå kan se potentialen?

Jag börjar hemma i ådalen.

Fortsätter till dammen. 


















Förbi dammluckorna

Upp längsmed åsen



Korsar ån nere i dalen.

 
Upp på åsen igen via "God, have mercy!"-backen.


 

Genom skogen där man rätt ofta cyklar ikapp med älgen.

 

Och så hem över hagarna.

Till sist kan jag meddela att ligga ute-säsongen tydligen har inletts. Jag cyklade bakom ett lätt sjavigt par i femtio plus-åldern som rätt som det var stannade till och knatade ner hand i hand i ett buskage på ett mycket målmedvetet sätt. Hälften av mig tänkte "Åh, fan - det är vill jag inte se!" och andra halvan tänkte "Fint att det finns hopp i en femton år framåt i alla fall.

God eftermiddag.

3 kommentarer:

  1. Inget kryddar kärlekslivet som lite ligga ute! Fast kanske inte riktigt lika kul för den som får den utsikten på en i övrigt så vacker runda!

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahahaha - i och med att en annan sällan ligger, ligger det inte för mig att ligga utomhus - förutom på mage, läsande en god bok ;)

    Vackra Bilder på din alldeles egna sagotur!

    Hoppas du har det gott Åsa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, underbart !!
    Både bilder o liggauteupptäckt :)
    Som sagt, det finns hopp än ;)
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera