tisdag 8 april 2014

Genialiskt

Humor är svårt. Och individuellt. Gränsen är absolut hårfin mellan vad som fungerar och vad som är stötande. Jag tycker nog att jag har en ganska tolerant humor, även för sådant som kanske ligger på gränsen till det osmakliga. (Okej, jag erkänner - sådant finner jag extremt kul...) I förra veckan såg jag till exempel reseschemat för en klass elever som skulle iväg på studieresa till Polen för att besöka platser i förintelsens spår. Och på papperet stod: Onsdag, 12.00 Lunch i Auschwitz.

Alltså det är inte kul. Man borde inte skratta åt sådant. Fast det gjorde jag.

Och den personen som gjorde detta mot sina medmänniskor är helt enkelt ett komiskt geni. Det står jag för.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha. Ja du vet vilken prövning Och jag skrattar också åt sådant där som lunch i Auschwitz. Fast man vet att det är hemskt. Men det är ju det som är det absurda (och roliga). Picknick på galgbacken liksom. Eller Yoga i fängelsehålorna. =D

    SvaraRadera
  2. Hahaha, till och med oordnade jag vill rätta till den skylten!

    SvaraRadera