söndag 4 maj 2014

May the 4:th be with you

Ni har väl koll på att det är en nyinstiftad, internationell helgdag idag? Star wars day. Yup, serru. Naturligtvis måste den då infalla på fjärde maj. Om ni inte fattar skämtet, läs rubriken till detta inlägg, gärna högt. Om ni fortfarande inte fattar VÄNLIGEN UPPHÖR GENAST ATT LÄSA DENNA BLOGG!

Jag är givetvis kluven till den människa som kom på denna ordvits, eftersom sådant ofog gör att jag antingen vill skratta alldeles för mycket eller ge samma person en rejäl örfil.

Hur ska man då fira en sådan här dag? Jag föreslår något i den här stilen:















Eftersom allt går att fira med muffins. College Humor uppmärksammar dagen så här:
 
Google har istället valt att uppmärksamma den här skönhetens 85:e födelsedag:
...så om man känner sig för vuxen för Star Wars skulle jag tipsa om att ta en titt här istället:
  
Grattis, Ms. Hepburn - they don't make'em like you anymore!


2 kommentarer:

  1. Hahaha, vi har skattat gott åt den ordvitsen idag, men så är Star Wars stora här hemma oxå. Ungarna gläds just åt att jag gjorde ett test och fick veta att Darth Vader är min elaka tvilling, det bekräftade allt om deras mamma för dem. Som om det inte räckte att jag blev Sauron i ett annat test...

    SvaraRadera
  2. *skrattar* jodå - visst funkar ordvitsen. Och jag firar hellre Star Warsdagen än Ms Hepburn: hon är alldeles för jädra snygg och späd och liten. Får mig att känna mig som en Heffaklump.

    Kram

    SvaraRadera