måndag 26 maj 2014

Vid vatten

Mellan klockan nio och halv tolv idag gjorde jag inte så mycket annat än att titta på vatten och fundera över saker. En av mina klasser övertalade mig att vi borde ha lektion på en strand och jag kunde ju inte gärna förbjuda dem att bada när vi nu väl var där. Så jag låg på magen på en hyfsat varm klippa och funderade över saker. Som till exempel vad det är hos manliga varelser som får dem att göra vissa saker. När fler än tre av dem hamnar på en och samma flytbrygga på en sjö, till exempel, så måste de nödvändigtvis försöka sänka den. Oavsett hur gamla de är.

Sedan funderade jag över gårdagens valresultat också. Förstås. Och konstaterade till sist att det förmodligen var till det bästa för Sverige att vi hade den här...låt oss kalla det generalrepetitionen inför riksdagsvalet i höst. Debatten kommer bara att bli skarpare och tydligare nu. Lobbyverksamheten för att få fler att rösta blir ännu kraftfullare.

















Efter jobbet kostaterade jag ännu en sak. Någon med riktigt sjuk humor måste ha uppfunnit de nya passmaskinerna som står hos polisen nu. De där man tar foto och fingeravtryck och hela klabbet på en gång. Jag hämtade ut mitt nya pass för en liten stund sedan, och ja - jag har aldrig varit fulare på vare sig körkort, pass eller leg förut. Och jag ha än så länge inte sett någon som ser ens halvmänsklig ut på de nya korten. Men det är väl precis verklighetstroget. Så brukar jag säkert se ut när jag kliver av ett plan efter en riktigt jobbig flygning.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det ger mig flashbacks till gymnasiet "Jo, vi LOVAR att vis ska räkna, kan vi inte få sitta ute på lektionen?" Och läraren gick med på det och ingen räknade ett enda tal... Annars hoppas jag att alla partier börjar sätta dit SD för varje lögn de serverar och inte låta dem komma undan med det. Det är dags att ta tag med hårdhandskarna nu, det här tassandet på tå och smygandet runt dem funkar faktiskt inte!

    SvaraRadera
  2. *ler* Tjaaaa, mina har liksom givit upp tjatandet. Trots att vi bor vid en vacker sandstrand. Jag tror att det kan beror på att de helt enkelt inte orkar ta sig ner dit…
    Och visst finns det saker att fundera på vid vatten..

    Kram

    SvaraRadera