söndag 18 maj 2014

Om en premiär

Årets första bokcafé stoltserade med extra bra väder, faktiskt. Och med vädret kom besökarna. Jag är nu officiellt helslut efter denna helg, men givetvis nöjd. Förutom en himla massa folk, försäljare av allt från Aloe Vera till tomatplantor till begagnade skor, så hade vi också två stycken orkestrar där som spelade. Så nu har jag alltså även upplevt en rendering av Wake me up av Aviici av 15 stycken tonåringar på blås- och stråkinstrument. Intressant.

Vad vi hade för sortiment på premiären, hör jag er fråga - ja, det blev till sist kanelbullar, chokladbollar, megamuffins med hallon och vit choklad, choklad- och minttårta med päron och vispgrädde, snickerskaka, kolatosca, dumleformar, morotskaka, mandelkaka med hallonspegel, gubbarberpaj med vaniljvisp, hemmagjord hallon- och marängglass, biscotti, salami- och briesmörgåsar, ostmackor, brie och soltorkade tomater, kycklingbaguetter och baguetter med fetaostkräm.

Så var vi igång, då.







2 kommentarer:

  1. Men åhhhhhhhha så härligt det ser ut! Heelt underbart! Men jag förstår att du är helt slut.. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. What? Inga räkmackor??? Jag skulle ju komma och ta över logistiken... Men det låter som om jag lätt ätit mig mätt även utan räkmackor...

    SvaraRadera