söndag 18 november 2012

Boss

Om ni har missat den - jag kan verkligen rekommendera nya serien från produktionsbolaget Starz. Den heter "Boss" och har Kelsey Grammer i huvudrollen. Han spelar en maktfullkomlig, karismatisk och tuff borgmästare som får reda på att han har en degenerativ hjärnsjukdom. Inom tre år kommer han att vara ett vårdkolli, och innan dess kommer han att bli desorienterad, få illusioner och skakningar.

Mycket intressant serie av flera orsaker.

Nr1. Regissören är Gus van Sant, som gjort filmer som Good Will Hunting, På drift mot Idaho, Milk, och Drugstore Cowboy. Serien är lika speciellt filmad och iscensatt som många av hans filmer.

Nr2. Intrigerna - ingen karaktär är till 100% ond eller god. Allt är gråskalor och alla beter sig oväntat OM man inte är med på helspänn för då får man en massa fina hints om vad som ska hända.

Nr3. Produktionsbolaget. Starz bangar inte för någonting. Är det en sexscen så får man se allt. De tar vid där HBO fegar ur om man säger så.

Fredagar på svt. Finns på svtplay i fyra dagar till.

Titta.

4 kommentarer:

  1. Jag hade tänkt se den men glömde det... Får försöka tjuvtitta på den med jobbdatorn på tjänsteresan...

    SvaraRadera
  2. Jag såg en snutt en sen natt. Eller gryning. Fastnade.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Hoppas min långsamma hjärna orkar med!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du ger så bra SVT Play-tips, Åsa!
    Tack vare dig hittade jag - och blev kär i - Suits och nu Boss, som verkligen verkar lovande. Tackarrr :)
    Linda

    SvaraRadera