söndag 25 november 2012

Sockerpasta, pinkeye och flytt

Dagens teman ser ni i rubriken. Här kommer det hela mer utförligt.

Sockerpastan köpte jag igår. I rött, gult, grönt, orange, mörkgrön, ljusgrön och blå. Den ska förvandlas till angry birds, eftersom det är en vecka kvar till sonens födelsedag och han har önskat sig något i den här stilen:
















...förutom att den här då inte dög, eftersom banan var för mesig och tårtan ska gå att spela på riktigt. Helst ska man kunna skjuta ut ljusen istället för att blåsa dem. (Ja, vi har brandsläckare, Fyra stycken varav en skum.)














Någonting i den här stilen.

Den andra sonen har fått ögoninflammation - pinkeye - och är skitsur. Inte minst därför att han måste ha äcklig gul salva som gör att ögat blir helt igenklistrat när han sover, inte går att öppna, och då får "ögat panik".

Sedan ska vi hjälpa till att flytta vännen T. till ny fin lägenhet. Andra våningen till tredje våningen. Det blir dagens träning, det.

3 kommentarer:

  1. Sockerpasta? Det har jag helt missat. Men fy ravan för ögoninflammation. Det var ju bra att bara ögat fick panik så det inte var hela pojken. =)

    Flytta på bara. Själv ska jag rulla lite halmbalar få se vad ryggen säger om det.

    SvaraRadera
  2. En annan skall baka. That's it.
    Men du Åsa - jag ser framemot pojkarnas 18-årsdag då du tillverkat en en ifull storlek som dessutom går att köra tårta!! Den du!! :)) PS: vill dubli min mamma med?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den tårtan ser jag fram emot att se!

    SvaraRadera