söndag 11 november 2012

Till alla pappor

Till alla er som...

Varit vakna på nätterna med sjuka barn.

Förklarat samma sak trehundra och en gånger.

Torkat snor.

Lovat och svurit att INTE berätta för mamma.

Hämtat. Och skjutsat. Och hämtat. Och skjutsat.

Varit jävligt nervösa för att gå in i förlossningsalen. Och sedan gjort det ändå. Ibland mer än en gång.

Fått sina tånaglar målade rosa.

Bytt blöjor.

Spelat Zlatan/ Darth Vader eller hulkens röda kompis (Rulken)

Gått ut mitt i natten med en hund som egentligen tillhör ett av barnen (och som har svår diarré)

Lagat mat med gömda grönsaker i.

Fått höra: "Mäh, orka! Du fattar ju ingenting!"

Tröstat när kompisar svikit.

Sagt: "Säger mamma nej så är det nej från mig också!"

Packat väskor. Burit väskor. Packat väskor. Och burit väskor.

Kommit ihåg både fruktburk och kontaktbok. Men glömt gympapåsen (och hämtat den).

Tittat på riktigt dåliga barnprogram med intresserad min.

Låtsas förstå Justin Biebers storhet. (alternativt One Direction)

Låtsas förstå Sean Banans storhet. (alternativt Markoolio)

Varit alldeles svettig medan ni tittat på matchen/föreställningen/uppvisningen. Men spelat cool och inte klappat så högt som ni tänkt från början.

Berättat godnattsagor med röster och allt.

Väntat uppe på lördagskvällen, men skyndat i säng i samma sekund ni hört nyckeln i låset så att tonåringen får veta att du har fullt förtroende.

Övningskört med hjärtat i halsgropen.

Bytt blöjor som ser ut som något från en annan planet.

Till alla er.

Vi gillar er.

4 kommentarer:

  1. Ja. Instämmer. Särskilt det där med måla naglarna. Pappa talade om för mig idag hur han fick fuska för att jag skulle få vinna i Askungen-spelet. =D

    SvaraRadera
  2. Ja, herregud, mina barn har världens bästa pappa, med mycket mer tålamod och fantasi än vad jag någonsin har haft!

    SvaraRadera