torsdag 22 november 2012

Innehållsförteckning

Vore det inte fint om man kunde trycka en innehållsförteckning på en t-shirt och gå runt med? Det tycker jag nog. Härom veckan bad jag en person ge ett förslag på en produkt som hen trodde passade min livsstil. Idag fick jag förslaget.

Och det var hel galet.

Tydligen så framstår jag som en person som i slutet av en arbetsdag kryper upp i min favoritfåtölj med någon hantverkad pläd över benen, läser en bok av, typ, Orhan Pamuk och lyssnar på något klassisk pianostycke. Kanske sippar lite vin, eller dricker té ur handglaserad mugg.

Hm.

Nu är jag inte den kvinnan.

Vissa dagar tycker jag det skulle vara fint att VARA den där kvinnan. Men jag är det inte.

Jag är kvinnan som kommer innan för dörren och går raka vägen för att hitta sina mysbyxor. Som äter Pågens saffransgifflar direkt ur påsen och som slappnar av Minecraft (ja, jag åkte dit!) eller någon taskig dokusåpa som Hells kitchen. Som lyssnar på Florence and the Machine och dricker mintté ur en mugg från IKEA.









Inte jag.
















Utan mer så här ("Men shit, nu sa Ramsey Fuck! igen...)









Men det är väl ingen av er här i bloggdala som missat på den grejen??

2 kommentarer:

  1. Haha! Vilket roligt inlägg. Jag tror nog att folk på mitt jobb vet hur jag är hemma med. En liten slarver.

    Ha en trevlig helg! :)

    SvaraRadera