måndag 19 november 2012

Julrim från onda tomten

Eftersom jag redan haft en dag då jag inte hunnit med 367 000 saker som egentligen borde ha tagits tag i, så tänker jag i alla fall åstadkomma en blogg ikväll. Då har jag bara 366 999 saker kvar.

Jag kör en favorit i repris - ett tidigt julrim från onda tomten till den som idag förtjänat det.

Jag vet att du har taskig lön,

provisionen är det inte mycket med.

Men snälla säljar'n hör min bön,

jag vill så gärna handla mat ifred.


Jag skiter i fri samtalstid,

och displayen som är extrastor.

om täckning bra och milavid,

bryr jag mig mindre än du tror.


Förlåt att jag i mun blir ful,

men jag vill säga dig en viktig sak:

Lägg av! Annars får du fira jul,

med en I-phone uppkörd där bak.







2 kommentarer:

  1. Aaaahhh onda julrim. Äntligen. Mycket bra. Bra tagg också; "trams". Sssssss

    SvaraRadera