måndag 1 september 2014

Partierna om Zombieapokalypsen

Det är en mått på hur mediamedvetna de politiska partierna idag är, när en bloggare som driver wordpressidan "Zombieöverlevnad" skickar en enkät till alla riksdagspartierna och majoriteten av dem svarar. Vad enkäten handlar om? Hur Sverige skulle klara sig under en sådan händelse, förstås.

Här har ni svaren, förstås - och de som var mest "down with the kids (or nerds)" var förstås Vänsterpartiet - men vete sjutton om jag inte tyckte att Folkpartiet hade roligast svar i alla fall... det ska väl hända i någon fråga, men kanske inte så lyckat för det egentliga valresultatet att det var just zombier inblandat.

Här har ni länken: http://nejtackzombies.wordpress.com/2014/09/01/sa-har-tycker-partierna-vi-ska-klara-zombieapokalypsen/

Läs och begrunda.

Sedan kan jag så här i valtider också tipsa om serien VEEP - nyligen Emmy-belönad. Se! Medan ni gör detta åker jag på möte.

 

3 kommentarer:

  1. Haha! Imponerande att partierna la ner så mycket tid på svaren. Men jag är förvånad över att inte Sd skrivit något, för de verkar ju rädda för invasioner av alla de slag...

    SvaraRadera
  2. Hahaha, KD är tristast, S är alldeles för stela, men jag tycker nog att både MP och FP matchar V ganska bra. Oväntat från FPs sida faktiskt. Undrar var Ms svar tog vägen?

    VEEP, bra att du tipsade, den har jag tappat bort, var går den att se nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vet inte?? Jag streamar TV och är därför värdelös på TV-kanaler.

      Radera