söndag 31 augusti 2014

Gnissliga skor för feta tanter

Det är flera stycken bloggare jag följer just nu som infört eller funderar på att införa köpstopp av olika skäl. Jag lyckades ju överdosera mitt handlande rätt mycket i somras, men eftersom jag i skäl och hjärta är en sådan snåljåp så belastade det inte plånboken så mycket. Mest bara garderoben. Hur som helst, jag tyckte att jag handlade vettiga grejer och inte behövde pålägga mig själv en massa restriktioner. Förrän igår.

Då jag skulle handla mig ett par svarta skor. Och kom ut med ett par gnisslande skor som jag är säker på tillverkats med feta tanter i åtanke. Feta tanter med fotsvett.
















För inte bara är stilen "mjäh", de är också tillverkade i äkta skinn med ventileringshål på suspekta ställen, en extra fotvänlig sula och KARBORRE-KNÄPPE! Ja, och så gnisslar de när man går på platsgolv.

Sedan kostade de 650:- också, så jag måste väl använda dem nu när jag väl börjat... Vi får väl se om jag lyckas stajla upp dem på något sätt.

Övriga familjen utvecklas också till det mer underliga hållet. Min yngste son, den lille söte med Harry Potter-glasögon som väger lika mycket som en katt ungefär, han har hittat något nytt att vara på Halloween.

Hulken? Spindelmannen? Super Mario?

Nejdå. Han vill vara Smiley, han. Det blir ju lyckat. Förra året var mina barn så läskiga på kalasen de gick på att de andra föräldrarna berättade att deras telningar fått mardrömmar. Vi får väl flytta i november, då.



1 kommentar:

  1. Hahaha, dina barn ger halloween en helt ny dimension! Och skorna ser - rejäla ut...

    SvaraRadera