torsdag 27 september 2012

Baka mig en värsting

I morgon slutar min man på sitt gamla jobb - och då är det ju tradition att man bjuder på något. Jag erbjöd mig att vara bagare, eftersom jag är den i huset som är bäst på att baka dekadent, smörigt, chokladigt, pudersockrigt och kryddigt.

När jag frågade exakt VAD som önskades fick jag bara svaret "Baka mig en värsting."

Jahapp. Vad exakt kvalificerar som ett värstingbakverk? Trevånings gräddtårta med sockervioler på?

Jag fick fundera. Och titta lite på "cupcake wars".


Till sist slog jag fast att ett värstingbakverk är en chokladfondant med Fraangelicogrädde och en hallon-och vaniljcoulis. Så det har jag gjort.

Och så morotsmuffins med extra-extra god smör- och phillykräm.

(Japp, rätt gissat! Jag fick skor även på bröllopsdagen. Nya addidas löparskor med Gore-tex)

4 kommentarer:

  1. Jag beundrar verkligen de som kan baka och sy. Det kan inte jag. Bara hjälpligt. Och det får man inga skor för.

    Fast hur svårt kan det vara att följa ett recept kanske man kan undra. Ja det gör jag aldrig när jag lagar mat så det kanske är där skon (!) klämmer.

    SvaraRadera
  2. *ler* Så det blev ett inlägg om bakning trots allt? Det låter så gott så jag sitter här och dräglar...

    Skor - härligt. Särskilt praktiska, dyra, som är så tråkigt att köpa själv..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ah finns inget som imponerar så mycket på mej som värstingbagare. Ser upp till alla som kan baka och laga god och spännande mat! För jag vill ju så gärna själv lyckas :)
    Håller just nu på att renskriva olika persiska recept. Provara att laga mycket hemma och tittar på youtube hur det gör. Det är riktigt kul!Du får gärna lägga upp bilder på bakverken sen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag kan nog inte lägga upp några bilder :-( Maken tog med sig allt till jobbet och skulle prova sig på att garnera där. Får bli en annan gång!

      Radera