fredag 7 september 2012

Habegär och drömmar

Om någon minns det, så hade jag under förra året nästan tio shoppingfria månader. Jag försökte att inte shoppa någonting alls, förutom presenter och för att ersätta sådant som barnen hade sönder eller växte ur. Det gick över förväntan bra, faktiskt. Pengarna jag sparade blev en födelsedagsresa till mannen och jag blev framgångsrikt botad från att köpa skit jag egentligen inte ville ha bara för att de var på rea.

När jag sedan började shoppa kläder och skor igen så var det enligt en mycket logisk och kalkylerad metod, ungefär som om jag skulle handla... inte vet jag, en ny sladd till skrivaren, eller så. Inga häftiga "vill haaaaa!!"-anfall. Förrän idag.

Jag hade precis gjort mitt ärende vid paketutlämningen på köpcentrat då jag kastade ett öga till höger in i skoaffären. Wow.

Där stod, i svart mocka, en kopia av dessa originalskönheter från Louboutin.

Föreställ er dessa, med en liten platå under tån....

Jag drabbades av ett nästan oemotståndeligt habegär. Så svårt, att jag var tvungen att gå in, lyfta ner ett par 38:or från hyllan och prova. De var ännu snyggare på.

Jag kände, att jag skulle kunna utföra ett antal rätt så fula handlingar för att få lägga mina giriga små händer på de skorna. Jag kände att jag också skulle kunna utföra en hel del rätt fula handlingar med de skorna på...

För dagen vann mitt bättre jag - jag kunde bara inte lägga ner så mycket pengar på ett par skor som jag bara kan gå tio meter i taget på. Men drömmen lever fortfarande. Vi firar till exempel bröllopsdag snart... jag har namnsdag... och sedan blir det jul. 

På tal om drömmar, så läste jag för några veckor sedan en bok som skulle lära en att drömma effektivt, så symboliken i drömmarna blir tydligare och man kan använda sin sovande tid för lite allmän analys och utvärdering. Tydligen funkade metoden. I natt drömde jag en dröm med så oerhört tydlig symbolik att jag vaknade och asgarvade. Jag kan inte förklara allt, för det blir sååååå långt. Men till exempel:

Jag har under en tid funderat på en person som jag tror kan ha genomgått en stor förändring, men jag har inte varit säker på om den varit på allvar eller inte. I drömmen kom den här personen in i en gammelrosa velourträningsoverall, som dessutom satt något så fruktansvärt illa... Medan jag tittade på bytte den här personen sedan om till väldigt fina och skräddarsydda kläder.

Där snackar vi tydlig, in-your-face-symbolik. 

Boken heter - uppenbart nog - Teach yourself to dream.

2 kommentarer:

  1. Nääj ingen platå under tån. Annars assnygga. =D

    Rosa velour alltså.

    SvaraRadera
  2. Alltid bra att kunna skriva en TYDLIG önskelista...

    SvaraRadera