lördag 15 september 2012

Potter, cross och övertalning

Samtliga av de manliga Lundqvistarna har utrymt huset. Vi är klara med skörden, och det finns därför stubbåkrar att åka på. Så, detta är sysselsättningen för eftermiddagen:





Jag känner att det kan vara bra motvikt mot förmiddagens mer akademiska sysselsättningar på låtsas-Hogwarts, med trolldomslära och drakskötsel och divination.

Jag passade också på att få min framtid spådd i télöv. Snurra koppen tre varv motsols och sedan se om några symboler dök upp.

Jag så tre stycken pilar, två raka som pekade åt varsitt håll och en tredje med krokigt snabbt. Om helt i linje med senaste tidens alldeles övertydliga symbolik så skulle det förstås utläsas som för många valmöjligheter och obeslutsamhet om vilken riktning som ska tas.

Ha, ha. Det hade man väl aldrig kunnat gissa.





I övrigt försöker jag övertala min man som hatar vika kök och därför ha inlagt veto mot min ommålning av köksluckorna att grå också är en jättefin, mjuk och trevlig nyans. Som i exemplet i länken:



Inspiration - Kök & vitvaror - IKEA: Inspiration

Lite synd att det inte är han som låter sig mutas av skor, då vore det hela enkelt.

4 kommentarer:

  1. Gråmålade köksluckor är jättesnyggt ...!!!
    Ha en trevlig kväll!/Mormor

    SvaraRadera
  2. *skrattar* ja, synd att en ny fyrhjuling kostar liiite mer än ett par skor.. *host, host* Men grå luckor är snyggt!!

    Fina killarna är! Anar att stubbåkrar är perfekta ställen att köra på ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grå minsann va? Jaha. Ja okej då. =)

    SvaraRadera
  4. Spå i te, det vore nått för mig som är storkonsument av bryggte!

    SvaraRadera