onsdag 12 september 2012

Det är på plåstren det ska falla

Liten tuva stjälper ofta stort lass, sägs det. I det här fallet så är det litet plåster som sabbar hela mitt system. Det går verkligen inte att få allt i familjelivet att gå som på räls samtidigt. Jag tycker verkligen att jag har haft hyfsad koll på den där mamma-med-gård-företag-och-skolbarn-biten i år. Jag har inte glömt några kontaktböcker eller friluftsdagar eller mediciner eller stövlar eller tandläkarbesök, och jag har inte missat några deadlines, intervjuer, möten eller kundbesök.

Mycket balanserat, faktiskt. Till och med så balanserat att jag i år kom ihåg att ta med den snygga bikinin och använda brun utan sol INNAN simskolans första gång, så jag slapp stå som någon annan vita dam med ett fast grepp i baddräktsresåren i något hörn.

Men det är på plåstren det faller.

Vi har inga vuxenplåster i det här huset! Vi har en miljard av den här typen:


(inte liktornsplåstren, dock...)











...men inte ett enda som inte har Blixten, Kitty, Simpsons eller Bamse på framsidan.

Så då är frågan, vad säger framgångsrik kulturförtagare mest - Bamse eller Hello Kitty?

Jag får helt enkelt hoppas på att någon från Salvequick googlar bloggar och skickar mig några gratisprover, för det verkar inte som om jag har hjärnkapacitet nog för att köpa några vuxenplåster själv.

Så, hej så länge, nu ska jag smälla dit ett Simpson-plåster och gå ut i världen. Det har ju åtminstone hållbart klister, alltid något.

3 kommentarer:

  1. Haha! Själv tycker jag barnplåstren är så söta och fina, men de på jobbet har inte tyckt som jag då de har frågat varför jag har barnplåster. Som om det skulle vara viktigt att ha vanliga?! HA!
    ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, så ser det ut hos oss oxå, fast döskalleplåstren är köpta till mig. Jag tycker de signalerar strikt och seriös statstjänsteman på ett subtilt sätt... eller kanske snarare sublimt...

    SvaraRadera
  3. Haha, samma här. Trots att vi är ett vuxenhushåll har vi bara barnplåster. :)

    SvaraRadera