fredag 14 september 2012

Dans och trollstavar

En stor del av eftermiddagen har gått i dansens tecken - vi hade första dansträningen inför den där tiodanstävlingen ni minns, och nu är mina pojkar för första gången iväg på ett och samma disco som stora och balla killar.

Vad det gäller min dans så tyckte jag träningen var fruktansvärt kul, och läraren så duktig att jag gärna bränt av tre, fyra timmar till på raken. Hjärnan hade förmodligen kokat på slutet, men vadå... jag är i alla fall inte på något sätt avskräckt eller överväldigad. Jag vill bara få ut så mycket som möjligt av det hela. Till nästa träning kommer jag dessutom att ha hunnit få de skor jag ska dansa i och som är på väg i ett paket till mig.

Den viktigaste uppgiften nu närmast är tyvärr inte dans. Det är att leta rätt på min äldste sons trollstav. I morgon är det återigen dags för The Harry Potter Experience i stan, och vi kommer givetvis att vara på plats med två pojkar iklädda spetsiga hattar och slängkappor och med - förhoppningsvis - trollstavar i händerna.

Så här såg det ut förra året:















Men äldste sonens trollstav är alltså bara borta. Och det duger inte med vilken pinne som helst, det fattar ju var och en. Det strök faktiskt omkring en del läskiga dementorer förra året, och ska man behöva frammana Patronusar så kan man inte göra det med någon gammal blompinne.

Så nu har maken för säkerhets skull gått ut i snickarboden för att leka Olivander ett slag, för nu har jag snart slut på ställen att leta.

Rapport följer i morgon.

4 kommentarer:

  1. Harry Potter experience... varför i jävulen finns det inte nåt liknande i den här skitstan? Sagan om ring - day ell nåt.

    SvaraRadera
  2. Ohh, Harry Potter, det hade mina barn (och min man...) älskat. Och att dansa, det hade jag (och min man) älskat!

    SvaraRadera
  3. Åhhh - vilket underbart foto på dia killar!! Och en sådan stor dag kan man ju VERKLIGEN inte dyka upp med någon blompinne!! Skam!

    Låter otroligt kul med dansen.. Är inte alls avis.. Alls...

    kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag är AVIS, AVIS, AVIS.... så jag nästan e grön i fejjan.. :)
    Ha en trevlig lördag bland alla Harrysar.. :)

    SvaraRadera