onsdag 5 september 2012

Saker jag lovar att ställa upp på...

Jaha, i morgon kan jag väl då se fram emot det tveksamma nöjet att se mitt ansikte i tidningen igen. Alltid en lite blandad upplevelse. Och det är då bara början på det offentliga spektaklet. "Vad har hon nu gjort?" undrar den orolige läsaren.

Jo, jag har lovat en sak. Här är bakgrunden:

För en tid sedan flyttade en kvinna som heter Lola Svensson tillbaka till staden. Hon har under lång tid varit Tony Irvings dansparter, och tillsammans med honom öppnat Tony Irving Dance Academy (hon jobbar här förstås, men akademin finns lite varstans i landet). Eftersom Mr. Irving är känd från ett visst program på TV4 (ni vet vilket men namnet kan av copyrightsskäl inte användas) så vill Lola hjälpa till att göra årets fest för lokala företag, Guldfesten, lite speciell.

Temat är tiodans: Köpings politiker "lyfter" stadens företagare.

Och ja, jag är då en av företagarna som ska lyftas av en av politikerna.
















Politikern ifråga heter Andreas Trygg (V) och kan redan dansa. En bra start, som ni förstår.

Men det där med de utlovade "dödslyften" känns lite tveksamt fortfarande.

Den som vill veta hur träningen går kan väl hänga lite här på bloggen. Det kan bli en del rapporter under den kommande månaden, har jag en föraning om.

5 kommentarer:

  1. FAAN vad häftigt !!
    Sååååååå avis jag är :(((
    Lycka till !!

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag har danskvällarna, det är min livlina... Å er på bloggen o fejjan.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Så roligt och spännande. Och kanske lite oroligt och skrämmande...

    SvaraRadera
  4. *skrattar* Ja du - vilka grejer man lovar att ställa upp på. Men. Sååå kul det verkar!

    kram

    SvaraRadera