onsdag 19 september 2012

Linne, satäng och pil

Jag räknar dubbelt när det gäller bröllopsdagar. Idag firar vi 9-årig bröllopsdag, jag och min man. Men eftersom vi innan bröllopet bott ihop i nio år så räknar jag helt kallt med både 9 och 18 års-varianten av bröllopsdagar när jag tänker på lämpliga presenter.

Ni vet, 30-årig bröllopsdag är silverbröllop, då ska man förstås få något i silver. Lite trist att man måste vänta till 60 för diamant.... hur stor är chansen, liksom. Kanske borde de där stora presenterna ligga i början av äktenskapet istället? Jag tror man uppskattar diamanterna mer när man är överhopad med välling och blöjor i småbarnsåren än när man själv sitter i blöjor och äter välling på ålderdomshemmet. Just a thought.

Sedan finns det dessutom olika sorters listor att följa. Det gör mig inte så jättemycket, då har man mer att välja på. I år kan jag enligt olika listor välja på: Linne, satäng eller pil. (alltså pilträ, wicker)

Inte så illa. Går att jobba med.

Förra året hade jag gummi och/eller fjäder att välja på. Det går bara att gå åt ett håll då... (fast jag köpte faktiskt en kontorsstol delvis gjord av gummi :-D )

Ska ta mig en funderare på den.

Balkongkyssen - känd och älskad från otaliga kungliga bröllop... ja, och så vårt då....

10 kommentarer:

  1. Grattis på dagen! :) Hälsa karln din också!
    Kram Mariah

    SvaraRadera
  2. Grattis på er dag! Underbar bild!
    Kram och ha en fin dag.
    /Helena

    SvaraRadera
  3. OH, Tack Åsa för att du tagit bort dessa hemska bokstäver som skulle bevisa att jag inte var en robot. Men jag var ju en robot! Nu ska jag kommentera varje inlägg ;)

    SvaraRadera
  4. Ha. Grattis på eran dag. Jag har varit hemma hos er i natt by the way. Bara hälsade på och lånade naturliftvis toaletten. Ni hade en tvättmaskin där inne och gott luktande tvål.

    Ja ja, du hör ju.

    SvaraRadera
  5. Grattis på bröllopsdagen!
    Bara en liten parantes men silverbröllop är efter 25 år, så det behöver du inte vänta sååååå jättelänge på.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Gratulerar å det hövligaste på bröllopsdagen. Tycker du tänker rätt angående presenter. Lite diamanter vore väl inte fel.

    SvaraRadera
  7. Underbar bild !!
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  8. Underbar Bild!! Och många gratulationer. Det är lite lustigt - vi har snart varit gifta i 18 år, men vi gifte oss bara ett och ett halvt år efter att vi lärt känna varandra.. Ergo: vi har varit gifta med våra respektive ungefär lika länge.. Väntar spänt på att höra vilken present du får.. *ler*

    Kramar

    SvaraRadera