onsdag 19 september 2012

Snart höstmarknad

Om några dagar (på söndag) ska vi ha höstmarknad på bokcaféet. Vanligtvis brukar vi inte ha någon jättetur med vädret när det gäller marknaderna. Nej, istället burkar vi ha storm, hagel, 30 grader kallt eller ösregn. Så här såg det till exempel ut förra året inför höstmarknaden.














Mysigt. Just den här bilden togs av B. som mitt i natten fick ut och rådigt rädda marknadstältet från att blåsa iväg genom att parkera fyrhjulingen på duk-kanten. Så kan man också göra.

Vi förväntar oss i alla fall en hel del folk och har nu börjat baka för en mindre armé. Även om vi inte gillar att frysa utan föredrar att servera helfärskt, så måste vi på grund av anstormningen av folk baka bullar och bröd i förväg. Och jag börjar känna att jag snart bakat klart för i år...

Just idag har vi caféet uthyrt till en grupp (inklusive fika) så jag ska ner om en stund och börja fixa med fikat till dem.

Men efter det har jag faktiskt bara två sådana här kvar att ansvara för:
















Ja, och förstås måste jag väl snajda till några så'na här:

















Tack och lov så har jag inget att göra med mazarinkaka, cheesecake, chokladbollar, fudge-och marshmallowkaka eller paj... det ser jag bara fram emot att proppa i mig.

Om det blir något över.

2 kommentarer:

  1. Jag vill gå på er höstmarknad...

    SvaraRadera
  2. Jag vill OCKSÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Gå på höstmarknad hos er alltså....

    Kram

    SvaraRadera