tisdag 25 september 2012

Stretching och skoproblem

Nu har vi haft sista "privatlektionen" i vår tiodans efter guldfesten, och det återstår bara att nöta in koreografin så den sitter som berget. Men det är - för mig - den kul biten. När man fått musiken och kan börja "tweaka" den så den blir ens egen.

Som LesMills-instruktör (ni vet, alla träningspass som börjar med BODY-någonting) så var det första man fick lära sig: älska musiken. Att hitta en bit i varje låt man kan gilla ordentligt, vare sig det gäller pojkband eller Scooter eller Mariah Carey. Och sedan använda det för att "äga" varje låt.

(inser att jag skriver en himla massa citattecken och parenteser just nu... men jag är lite hungrig)

Idag hade i och för sig min danspartner Andreas det tunga jobbet om man så säger. Men jag upptäckte en sak jag inte tänkt på förut. När man yogar är man aldrig i extremlägena för höfterna. Det är ju jättebra och helt rätt och riktigt, men:
1) Jag kan inte längre göra ett rent splitthopp.
2) Det skulle vara riktigt kul att återigen KUNNA göra ett rent splitthopp.

Frågan är hur mitt 38-åriga bäcken och lika ålderstigna höftböjare gillar detta. Det kanske får räcka med ett "nästan" där.

Efter själva dansen har vi i underhållningen blivit lovade att få vara med och festa med de andra, det kommer att vara en bra bit av festen kvar. Så - med tanke på hur mina fötter känner sig just nu (Lite åtgångna) vilka skor tror ni det är mest troligt att jag kommer att festa i??
Jag vet ju vad jag vill...men inte vad jag kommer att kunna.

Borde nog har varit titeln på dagens blogg.

4 kommentarer:

  1. *skrattar* Jag tror jag också vet vad du vill - och vad du kommer att kunna.. Men Åsa, UGG??? Och du; SPLITTHOPP????? DET har jag aldrig kunnat. Någonsin..

    Kramar och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger som Mark Levengood angående UGG-sen: "God smak är bara en småborgerlig hämning" :-D

      Radera
  2. Vill man vara fin får man lida pin...

    SvaraRadera