måndag 3 september 2012

Stora projekt och mindre

Just nu vacklar jag en aning under veckans tyngd. Dels har jag mängder med jobb att göra, dels är det en vecka då massor av barnens aktiviteter börjar, och dels...har jag gått med på att medverka i en grej som jag kan skriva om tidigast onsdag morgon (som just nu känns lite oöverstiglig). Yngste sonens doktor ringde idag och meddelade att de prover som tagits hittills visar...ingenting.

Det hade varit så skönt att få en enkel förklaring på varför han blev sjuk, men det har vi inte fått än. Så nu är jag tills vidare fast i någon sorts känslomässig tvättmaskin där jag hälften av tiden är rädd för att de SKA hitta något som är fel och hälften av tiden är rädd för att de INTE ska hitta något.

Inte en bekväm plats att vara på, den där tvättmaskinen. Och så springer jag ju och smygkikar på ungen hela tiden, så han kommer ju att bli skittrött på mig.

Jag försöker hur som helst hitta på det jag kan för att lugna ner mig. Andningsövningar, till exempel. Och kul saker, som rolig TV, till exempel.

Jag blev faktiskt jätteglad när jag hittade det här avsnittet. James May tar sig för att bygga ett riktigt, fullstort tvåvåningshus av LEGO - och bara LEGO.

Det är min typ av må bra-TV, det!
 

Kolla så får ni se om han lyckas...

3 kommentarer:

  1. Hoppas din son blir frisk och får må bra!

    SvaraRadera
  2. Ibl får man inte nån förklaring o det är frustrerande. Barn har en otrolig förmåga att läka märkliga grejer o sen får dom det aldrig mer. Nu har nog min son's "kruppastma" vuxit bort, han har inte haft anfall på 1-2 år men å andra sidan vet man aldrig. Hur längesen som helst som han var förkyld som tur är.
    Hoppas lillfisen håller sig frisk nu. Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  3. Ohh, vi kollade de där programmen, han byggde en gigantisk bilbana oxå (jag tror att bilen slets ut innan den kört hela banan) och andra leksaksgrejor, det var fantastiskt roligt.

    Och precis så där är det när ungarna blir oförklarligt sjuka. Jag vill ju inte att de ska ha någon sjukdom, men jag vill inte heller att de ska bli dåliga av nått som läkarna inte kan hitta för hur ska de då få hjälp...

    SvaraRadera