måndag 8 april 2013

Kurser som Åsa borde gå

Det är väl himla underligt - hela eftermiddagen har jag suttit som klistrad framför datorn och med extrem möda endast fött fram cirka tre stycken text! Sedan öppnar man bloggen och orden rinner till på samma sätt som när man skakar liv i en fot som somnat. Det pirrar och sticker av formuleringar som absolut inte trängde sig på direkt för fem minuter sedan. Hjärnan har skakat loss, helt enkelt.

Så jo, jag skulle kunna skriva ett ganska vasst och smart inlägg just nu faktiskt. Men jag tror jag måste spara på energin en aning och istället göra det inlägg jag tänkt från början:

Jag tänkte beskriva de kurser jag verkligen borde gå i samma stil som "Asta" och "Tråkis" och några fler har gjort.

Jag borde till exempel gå en kurs i hur man klipper rakt. Jag antar att den borde ligga på förskolenivå, men jag måste ha missat den. Jag vet inte varför jag, vid nästan 39 års ålder, inte kan följa linjen när jag klipper.

Jag borde också gå en kurs i hur man städar så det blir RIKTIGT rent och inte bara rent nog. Så där som mina mostrar alltid städade. När de vårstädat huset så var det rent i veckor efteråt, typ hela vägen fram till midsommarstädningen. Om jag vårstädar så är huset rent i en timme. Två om jag har tagit i litet.

Förmodligen borde jag också gå en kurs i schlagerkunskap och fotbollsregler. Båda sakerna tråkar ut mig något så oerhört att jag vill gråta varenda gång de nämns. Och varje gång jag får höra att det kostar 2 miljoner varje gång man byter ut gräset på FRIENDS arena så vill jag skaka mina nävar mot himlen och vråla i raseri över mänsklighetens dumhet - meeeen det verkar ju som om folk i allmänhet tycker det är ganska kul att titta på sådant. Fotboll alltså. Och schlager.

Jag borde förmodligen lära mig att orientera också. Förbättre mitt lokalsinne, speciellt inomhus. Ni vet hur folk kan sitta inomhus och peka ut vart en byggnad finns på utsidan fast de inte kan se den? Det kan inte jag.

Okej, tillbaka till den seriösare texten! Godafton.

p.s. Självklart kommer jag att ta en paus klockan 8 och titta på Game of Thrones. Jag har väl inte torkat ihop alldeles, heller.

6 kommentarer:

  1. Schlager... allvar? Inget inom schlager är värt att veta. Bara om man ska undvika det. =D

    SvaraRadera
  2. Jag skulle oxå behöva gå de kurserna. Vi kanske kan läsa dem ihop? På distans? Kram

    SvaraRadera
  3. Den där städkursen skulle jag oxå vilja gå... Jag ägnade påsken åt att storstäda kök och badrum, skura dem inifrån och ut, från golv till tak. Sen kom familjen hem och sen syntes det inte att jag städat. Men vänta, jag har ju gått städkurs! Både när jag jobbade i storkök och när jag jobbade som rumsstäderska på Sheraton... Jag är nog obildbar inom det området...

    SvaraRadera
  4. Ahh - den däringa kursen om fotboll! DEN skulle jag vilja gå!!! Förstår ingenting nämligen. Tyvärr gäller det den mesta sporten. På tv, i verkligheten.. För övrigt: lycka till med "måste texterna"

    SvaraRadera
  5. Haha, tycker som du =))
    En kurs i att förstå hur fotboll kan vara såååå fruktansvärt intressant att se 22 män jaga EN boll.. :)
    Elr sport överhuvudtaget..
    Ha en bra dag, kram..

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja utöka lokalsinneskursen till att omfatta att lokalisera sig under jord. I Hamburg där jag bor, har jag problem med att ta mig ut på rätt ställe ur tunnelbanan. Det finns i regel minst fyra uppgångar och jag kommer ytterst sällan ut i friska luften där jag förväntar mig. Pinsamt! Och irriterande.

    SvaraRadera