onsdag 3 april 2013

Referenslitteratur

Efter tre dagar med över 39 grader i feber så känner jag mig inte särskilt het. (ha, ha...) Jobba på antingen mastersuppsats eller bokföring har inte kommit på fråga. Möten har ställts in, eftersom jag inte vill smitta någon med vad det nu är vi har. Förmodligen böldpest.

Men idag fick jag i alla fall en hög referenslitteratur i brevlådan, inför den där träffen med bloggare på Nordstedts:
















Den översta boken är alltså från den nya stjärnan på erotikhimlen. Sylvia Day. "Håll nu ett öppet sinne" sa jag till mig själv. "Du kanske kommer att tycka den här boken är skitbra!"

Så här lyder baksidetexten:

Han var vacker, farlig och väldigt het. Jag drogs till honom som jag aldrig hade dragits till någon tidigare. Jag längtade efter hans beröring som om den var en drog, trots att jag genast förstod att han skulle göra mig olycklig. Jag försökte undvika och avspisa honom. Med tanke på min historia hade jag inte plats för en man i mitt liv. Men han såg hur mycket jag ville ha honom och det utnyttjade han lätt...

Gideon förstod. Han hade sina egna demoner. Och vi skulle bli varandras speglar, reflektera varandras värsta mardrömmar... och drömmar. Hans kärlek förvandlade mig, och jag bad om att det förflutna inte skulle förstöra allt...

Okej.

Jaha.

Förresten har min hostmedicin morfin i sig, så jag ska gå och ta lite mer av den och se om det kan hjälpa mig att åstadkomma epoché. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Fyyyyyyyy - mest för att du och ni är sjuka förståss, men också för att behöva läsa sådant. Jag skämdes redan av att läsa utdraget här ovan. För att det ÄR så pinsamt dåligt. Men. Jag tyckte sådant var bra. När jag var 12/13 år och läste "Mitt livs Novell"...

    Kramar på dig - en annan är inte rädd för böldpest!! ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, om jag läst den baksidestexten skulle jag ha bränt boken direkt, den låter erbarmligt dålig! Sä'
    ger som Ergo, i tidiga tonåren hade jag nog gillat den, men nu känns den mer patetisk.

    Ta hand om dig, böldpest är inte att leka med!

    SvaraRadera