måndag 22 april 2013

Start-stopp-start-stopp

En viktig livsregel att följa: om något verkar alldeles för krångligt från början, fortsätt inte. Åh, jag vet, vi är inte uppfostrade att reagera så. Vi ska kämpa och kämpa så det verkligen KÄNNS när vi till slut får det vi ville ha.

Äh.

Nu har jag just fått reda på att efter allt jäkla krångel jag haft med att komma in på kursen i Stockholm - så kan jag i alla fall inte göra klart den i år. Nä. Det går inte få ihop mina 1900-talskurser med mina 2000-talskurser. Så nu har jag att välja på att antingen gå om två år (!) eller vänta till VT-2014 och gå klart det hela på min gamla högskola som i och för sig ligger 10 mil närmare.

Så det lutar åt att jag skriver klart min uppsats på egen hand och sedan bara "sitter på den" i ett halvår tills jag kan lämna in den.

Och sedan har jag ändrar livsfilosofi från "Kämpa på!" till "När det är rätt, så är det lätt". Om något känns överdrivet svårt så tänker jag helt enkelt välja en annan väg istället för att bara fortsätta på ett sätt som inte funkar.

Det klurigaste i sammanhanget är just nu att fylla det tidshål som Stockholmspendlingen skulle ta med något vettigt. Det irriterar mig ju att jag sagt nej till en hel del uppdrag för att få tid att göra den här kursen.

Håll tummarna för att jag hittar något lätt, roligt och välbetalt.

För är det krångligt måste jag ju tacka nej.

Enligt den nya livsfilosofin.

2 kommentarer:

  1. Låter bra, men misstänker att du kommer att tröttna. Tröttna på livsfilosofin och på allt som är lätt och då i regel också lite tråkigt..?

    SvaraRadera
  2. Ja, är det inte tråkigt för att det är svårt så är det tråkigt för att det är för lätt...
    Sällan man blir nöjd...
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera